Raid Boss Curse, чтобы стереть


My mistake, u can delete abnormal_visual_effect
yeah did it, now we can attack raid bosses, but they dont attack us. I think because we still get raid curse and it prevent them to attack us.


One of my friend said that it would be better if i delete the whole skill from the skilldata.

So this:

skill_begin skill_name = [s_silence_boss] /* [ ] */ skill_id = 4215 level = 1 operate_type = A2 magic_level = -1 self_effect = {} effect = {} end_effect = {} is_magic = 0 mp_consume2 = 0 cast_range = 1500 effective_range = 2000 skill_hit_time = 0 skill_cool_time = 0 skill_hit_cancel_time = 0 reuse_delay = 0 activate_rate = -1 lv_bonus_rate = 0 basic_property = none abnormal_time = 3600 abnormal_lv = 99 abnormal_type = silence_all abnormal_instant = 0 irreplaceable_buff = 0 buff_protect_level = 0 attribute = {attr_none;0} trait = {trait_none} effect_point = 0 target_type = enemy_only affect_scope = single affect_limit = {0;0} next_action = none debuff = 1 ride_state = {@ride_none} multi_class = 0 olympiad_use = 1 skill_end

and this:

skill_begin skill_name = [s_flesh_to_stone_boss] /* [ ] */ skill_id = 4515 level = 1 operate_type = A2 magic_level = -1 self_effect = {} effect = {} end_effect = {} is_magic = 1 mp_consume2 = 0 cast_range = 1500 effective_range = 2000 skill_hit_time = 0 skill_cool_time = 0 skill_hit_cancel_time = 0 reuse_delay = 0 activate_rate = -1 lv_bonus_rate = 0 basic_property = none abnormal_time = 120 abnormal_lv = 99 abnormal_type = turn_stone abnormal_instant = 0 irreplaceable_buff = 0 buff_protect_level = 0 attribute = {attr_none;0} trait = {trait_none} effect_point = -100 target_type = enemy_only affect_scope = single affect_limit = {0;0} next_action = none debuff = 1 ride_state = {@ride_none;@ride_strider;@ride_wyvern;@ride_wolf} multi_class = 0 olympiad_use = 1 skill_end
 
Yes i found this, thank you, i edited all to "0" after that raid bosses started to spawn again.

Still i have problems with removing the curse.

I tried to removing the effect of the curse and the visual effect too. It worked, but sadly on the other side the enemies dont attack me because i still have the curse.

I will try to totally disable the skill in skilldata.txt with a "//"
 
Yes i found this, thank you, i edited all to "0" after that raid bosses started to spawn again.

Still i have problems with removing the curse.

I tried to removing the effect of the curse and the visual effect too. It worked, but sadly on the other side the enemies dont attack me because i still have the curse.

I will try to totally disable the skill in skilldata.txt with a "//"
Removing the skills will at the very least generate console errors. I'm not sure if it will work.

They don't attack because no matter the effect:
1738672715553.webp

Alternatively, you can edit ai.obj (change 8 to 80 or whatever), but there are probably 40-50 places where you need to do it + be careful doing it.
1738672811363.webp
 
Yeah sadly, you are totally right, it worked half-way, but it looks that your method is the best!

I swapped 118 push_const "8" to "80", with Notepad++ and using ToolBucker for multiline replacement.


Now it looks like it gonna work.

Our problems is still maybe that when you are too high level you will not get any loot from the raid boss. (blue names)


Removing the skills will at the very least generate console errors. I'm not sure if it will work.

They don't attack because no matter the effect:

Посмотреть вложение 83966

Alternatively, you can edit ai.obj (change 8 to 80 or whatever), but there are probably 40-50 places where you need to do it + be careful doing it.
Посмотреть вложение 83967
 
интересно, они еще долго будут мучаться и удалять гланды через Ж экскаватором?))
 
Это яркий пример того, как люди хотят запустить птс, но учить asm и c++ не хотят

я кстати на адвекстах менял лвл квины, орфен и коре под нашу пати, и все отлично фармилось, никаких проблем не было. или наоборот, лвлы в пати под РБ. они тут реально мудовые страдания развели. челику тупо с друзьями надо побегать рб побить... а не ракету в космос запустить.
 
Последнее редактирование:
Подумать об этом, не бросать ценные предметы не так уж и сложно, потому что, как вы сказали, если разница слишком большая, стоит просто совершить набег на нее приблизительно.

Надеюсь, это даст "xp" и "adena" таким образом.

Я полностью понимаю ваше мнение, это действительно будет среднеуровневый "веселый" сервер. Но пока мои приятели очень довольны, за что я вам спасибо.

Сейчас дела идут отлично, боссов можно убивать, но как-то было бы неплохо, чтобы они кидали хотя бы аденат и очки опыта, хоть немного. Предмет даже не важен, потому что думаю его сложно настроить индивидуально, но можно ли как-то включить золото и очки опыта для синих монстров и рейдовых боссов? Друзья сказали, что это плохо, потому что для каждого уровня (20, 40) требуется отдельный гном, чтобы можно было портить монстров, но множитель на сервере все равно слишком быстрый для этого.
 
Последнее редактирование модератором:
Назад
Сверху Снизу