Вставка изображения с краями

  • Автор темы Автор темы akape
  • Дата начала Дата начала

akape

Путник
Участник
Сообщения
43
Розыгрыши
0
Репутация
1
Реакции
10
Баллы
85
Я пытаюсь создать несколько иконок для подземелий, но из-за того, что верхняя часть содержит лишние края, они добавляют дополнительный фон. Как я могу вставить изображение в игру без этого лишнего фона?
 

Вложения

  • epep.webp
    epep.webp
    7,1 КБ · Просмотры: 81
пиши сюда

TELEGRAM : @la2virus
Skype : la2-virus

только при условии наличия микрофона.
 
write here

TELEGRAM : @la2virus
Skype : la2-virus

only if a microphone is available.
К сожалению, я грек, использую ChatGPT для написания на русском, поэтому, если с голосом, то только если вы говорите по-английски.
 
You follow the power of two rule when you operate with textures -> basically any of the following dimensions ("8", "16", "32", "64", "128", "256", "512", "1024", "2048") as canvas for your texture (filled in with whatever background filler you need - white, black etc)
If you are working with photoshop, create a new canvas with the above dimensions that would fit your actual texture inside. (unless your texture have a dropped shadow or an outter glow - the color of the canvas doesn't matter - you can use white/black whatever). Then you need to create an Alpha Channel that would isolate your texture from the rest of the image. Locate Channels tab, create new channel, make selection of your actual texture and paint that selection within the alpha channel with white brush. Save as dds/tga (bends on lower details video settings, has lower size / raw input with extra colors but bigger in size)
When you import that texture, make sure Alpha channel is selected/enabled on it (newer UEditors have it during the import screen, older version you have to go through properties/surface)
 
Назад
Сверху