Конвертер рейтов

rfwsedfgwertgf

Путник
Пользователь
Сообщения
16
Розыгрыши
0
Репутация
0
Реакции
1
Баллы
3
Хроники
  1. Salvation
Исходники
Присутствуют
Сборка
Classic Saviors
Доброго времени суток господа. подскажите, есть типа конвертора рейтов? что бы самому не чудить, каждую строку настраивать, по 10 раз сервер не перезагружать? гуглю, гуглю, не нахожу (ток нашел конвертор ресов по рейтам)
p.s. я так понимаю в Savition вырезали квест на нубла? сам скилл то есть в игре, а перса нету где обычно стоит (или перенесли куда то)
 
Вопрос не очень понятен - разные рейты же по сути во всех сборках обычно настраиваются банальными параметрами в конфигах.

З.Ы. квесты после того же крусейда капитально перелопатили, а так же большую часть выпилили. что конкретно в сальве было не могу сказать, но вот в хомке с которой я ковыряюсь - нобла просто получаешь в процессе одного из обучающе/развивающих квестов.
 
Вопрос не очень понятен - разные рейты же по сути во всех сборках обычно настраиваются банальными параметрами в конфигах.

З.Ы. квесты после того же крусейда капитально перелопатили, а так же большую часть выпилили. что конкретно в сальве было не могу сказать, но вот в хомке с которой я ковыряюсь - нобла просто получаешь в процессе одного из обучающе/развивающих квестов.
вот настраиваю, тупо эксперементами. хочу рейт х20 или х25. настроек много, какие можно менять, а какие не стоят. хочу с балансом
вот тупо конфиг рейтов
# ---------------------------------------------------------------------------
# Rate Settings
# ---------------------------------------------------------------------------
# The defaults are set to be retail-like. If you modify any of these settings your server will deviate from being retail-like.
# Warning:
# Please take extreme caution when changing anything. Also please understand what you are changing before you do so on a live server.

# ---------------------------------------------------------------------------
# Standard Settings (Retail value = 1)
# ---------------------------------------------------------------------------

# Experience multiplier
RateXp = 25
# Skill points multiplier
RateSp = 25
# Experience multiplier (Party)
RatePartyXp = 25
# Skill points multiplier (Party)
RatePartySp = 25

# Instance rates
# Those rates are used as absolute rate within instances, does not applies on top of RateXp for example!
# Default: -1 (Uses the rates above)
# Instance Experience multiplier
RateInstanceXp = -1
# Instance Skill points multiplier
RateInstanceSp = -1
# Instance Experience multiplier (Party)
RateInstancePartyXp = -1
# Instance Skill points multiplier (Party)
RateInstancePartySp = -1

RateDropManor = 1
# Karma decreasing rate
# Note: -1 means RateXp so it means it will use retail rate for decreasing karma upon death or receiving exp by farming mobs.
# Default: -1
RateKarmaLost = -1
RateKarmaExpLost = 1
RateSiegeGuardsPrice = 1

# Raidboss points multipler
RateRaidbossPointsReward = 1

# Modify the rate of reward of all extractable items and skills.
# Default: 1.
RateExtractable = 1.


# ---------------------------------------------------------------------------
# Quest Multipliers
# ---------------------------------------------------------------------------

# Quest item drop amount multiplier.
QuestItemDropAmountMultiplier = 5

# Exp/SP reward multipliers
RateQuestRewardXP = 5
RateQuestRewardSP = 5

# Adena reward multiplier
RateQuestRewardAdena = 20

# Use additional item multipliers?
# Default: False
UseQuestRewardMultipliers = False

# Default reward multiplier
# When UseRewardMultipliers=False - default multiplier is used for any reward
# When UseRewardMultipliers=True - default multiplier is used for all items not affected by additional multipliers
# Default: 1
RateQuestReward = 1

# Additional quest-reward multipliers based on item type
RateQuestRewardPotion = 1
RateQuestRewardScroll = 1
RateQuestRewardRecipe = 1
RateQuestRewardMaterial = 1


# ---------------------------------------------------------------------------
# Item Drop Rates
# ---------------------------------------------------------------------------
# Remember if you increase both chance and amount you will have higher rates than expected.
# Example: if amount multiplier is 5 and chance multiplier is 5 you will end up with 5*5 = 25 drop rates so be careful!

# Multiplies the amount of items rewarded from monsters when they die.
DeathDropAmountMultiplier = 20
# Multiplies the amount of items rewarded from monsters when a Spoil skill is used.
SpoilDropAmountMultiplier = 20
# Multiplies the amount of items rewarded from monsters when they die.
HerbDropAmountMultiplier = 1
RaidDropAmountMultiplier = 10

# Multiplies the chance of items that can be rewarded from monsters when they die.
DeathDropChanceMultiplier = 1
# Multiplies the chance of items that can be rewarded from monsters when a Spoil skill is used.
SpoilDropChanceMultiplier = 1
# Multiplies the chance of items that can be rewarded from monsters when they die.
HerbDropChanceMultiplier = 1
RaidDropChanceMultiplier = 1

# List of items affected by custom drop rate by id, used now for Adena rate too.
# Usage: itemId1,multiplier1;itemId2,multiplier2;...
# Note: Make sure the lists do NOT CONTAIN trailing spaces or spaces between the numbers!
# Example for Raid boss 1x jewelry: 6656,1;6657,1;6658,1;6659,1;6660,1;6661,1;6662,1;8191,1;10170,1;10314,1;
# Default: 57,1
DropAmountMultiplierByItemId = 57,1
DropChanceMultiplierByItemId = 57,1

# Maximum drop occurrences.
# Note: Items that have 100% drop chance without server rate multipliers
# are not counted by this value. They will drop as extra drops.
# Also grouped drops with total chance over 100% break this configuration.
DropMaxOccurrencesNormal = 2
DropMaxOccurrencesRaidboss = 7


# ---------------------------------------------------------------------------
# Item Drop Level Difference Settings
# ---------------------------------------------------------------------------

# The min and max level difference used for level gap calculation
# this is only for how many levels higher the player is than the monster
# Default: 8
DropAdenaMinLevelDifference = 8
# Default: 15
DropAdenaMaxLevelDifference = 15

# This is the minimum level gap chance meaning for 10 that the monster will have 10% chance
# to allow dropping the item if level difference is bigger than DropAdenaMaxLevelDifference
# Note: This value is scalling from 100 to the specified value for DropAdenaMinLevelDifference to DropAdenaMaxLevelDifference limits
# Default: 10
DropAdenaMinLevelGapChance = 10

# The min and max level difference used for level gap calculation
# this is only for how many levels higher the player is than the monster
# Default: 5
DropItemMinLevelDifference = 5
# Default: 10
DropItemMaxLevelDifference = 10

# This is the minimum level gap chance meaning for 10 that the monster will have 10% chance
# to allow dropping the item if level difference is bigger than DropAdenaMaxLevelDifference
# Note: This value is scalling from 100 to the specified value for DropAdenaMinLevelDifference to DropAdenaMaxLevelDifference limits
# Default: 10
DropItemMinLevelGapChance = 10

# Allow event items drop within custom level range between character and monster.
# Default: 9
EventItemMaxLevelDifference = 9


# ---------------------------------------------------------------------------
# Vitality system rates. Works only if EnableVitality = True
# ---------------------------------------------------------------------------

# The following configures the XP multiplier of each vitality level. Basically, you have
# Default: 2
# Take care setting these values according to your server rates, as the can lead to huge differences!
# Example with a server rate 15x and vitality = 2. => final server rate = 30 (15x2)!
RateVitalityExpMultiplier = 2.

# Maximum vitality items allowed to be used for a week by a player.
# Default: 999
VitalityMaxItemsAllowed = 999

# These options are to be used if you want to increase the vitality gain/lost for each mob you kills
# Default values are 1.
RateVitalityGain = 1.
RateVitalityLost = 1.

# ---------------------------------------------------------------------------
# Player Drops (values are set in PERCENTS)
# ---------------------------------------------------------------------------

PlayerDropLimit = 3
# in %
PlayerRateDrop = 5
# in %
PlayerRateDropItem = 70
# in %
PlayerRateDropEquip = 25
# in %
PlayerRateDropEquipWeapon = 5

# Default: 10
KarmaDropLimit = 10

# Default: 40
KarmaRateDrop = 40

# Default: 50
KarmaRateDropItem = 50

# Default: 40
KarmaRateDropEquip = 40

# Default: 10
KarmaRateDropEquipWeapon = 10


# ---------------------------------------------------------------------------
# Pets (Default value = 1)
# ---------------------------------------------------------------------------

PetXpRate = 1
PetFoodRate = 1
SinEaterXpRate = 1


# ---------------------------------------------------------------------------
# Additional drops from raid bosses (except GrandBoss)
# ---------------------------------------------------------------------------

BossDropEnable = False
BossDropMinLevel = 40
BossDropMaxLevel = 999

# The following configures the items you want to add to the drop
# Usage: itemId1,minAmount1;maxAmount1,chance1;itemId2...
# Default: Gold Einhasad, min: 1x, max: 2x, 100% chance of drop
# PLEASE NOTE: Chance of drop also increases from VIP level/runes/etc.
BossDropList = 4356,1,2,100;
п.с. я так понимаю, профы вообще вырезали?
 
по комментариям вроде и так понятно что меняет тот или иной параметр. ну и советовать что и как - я же без понятия что ты подразумеваешь под "балансом".

З.Ы. с чего бы их вырезать? все профы на местах - максимум опять же сменились квесты на их получение. или ты имеешь в виду сабы? ну там да - чуток покоцали, правда не помню когда именно после крусейда, но осталась только основа и дуал, а простые сабы упразднили.
 
по комментариям вроде и так понятно что меняет тот или иной параметр. ну и советовать что и как - я же без понятия что ты подразумеваешь под "балансом".

З.Ы. с чего бы их вырезать? все профы на местах - максимум опять же сменились квесты на их получение. или ты имеешь в виду сабы? ну там да - чуток покоцали, правда не помню когда именно после крусейда, но осталась только основа и дуал, а простые сабы упразднили.
под балансом имею ввиду, что бы слишком много не было дропа item's, аден, квестовых вещей. и не слишком мало. сколько по дефолту, я не знаю. шарился по разным проектам, высматривал у них рейты. не пишут рейты в пати, не пишут рейты на квест (только общее)
п.с. нет. их попросту нет. гуглил, с хрониками
 
Назад
Сверху